Arap basını: Türkiye, 'Sultan Erdoğan' defterini kapattı

Arap dünyasının önde gelen basın yayın kuruluşları, 25. Dönem Milletvekili Genel Seçimi'nin sonuçlarını manşetlerine taşıdı. Arap basını, "Türkiye, Sultan Erdoğan defterini kapattı", "Hamas, Mursi ve Suriye'nin laneti, Erdoğan'a...

Arap basını: Türkiye, 'Sultan Erdoğan' defterini kapattı

Arap dünyasının önde gelen basın yayın kuruluşları, 25. Dönem Milletvekili Genel Seçimi'nin sonuçlarını manşetlerine taşıdı. Arap basını, "Türkiye, Sultan Erdoğan defterini kapattı", "Hamas, Mursi ve Suriye'nin laneti, Erdoğan'a...

08 Haziran 2015 Pazartesi 15:31
Arap basını: Türkiye, 'Sultan Erdoğan' defterini kapattı
Arap dünyasının önde gelen basın yayın kuruluşları, 25. Dönem Milletvekili Genel Seçimi'nin sonuçlarını manşetlerine taşıdı. Arap basını, "Türkiye, Sultan Erdoğan defterini kapattı", "Hamas, Mursi ve Suriye'nin laneti, Erdoğan'a ulaştı" ve "Erdoğan derin yara aldı" gibi başlıklarla seçim sonuçlarını duyurdu.

Arap basını, 2002'den itibaren AKP ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın kazandığı seçimleri, halkına olumlu bir gelişme olarak sunmuştu. 2014'teki belediye ve cumhurbaşkanlığı seçimlerinde ise sonuçları olduğu gibi aktararak yorum yapmaktan çekinmişti. Dünkü seçim sonuçlarını değerlendiren Ortadoğu basını, bu defa AK Parti'nin kaybetmesini olumlu karşıladı.

İRAN'IN POLİTİKALARINI UYGULAYAN 'SULTAN ERDOĞAN' BİTTİ

Suudi Arabistan'da yayın yapan Ortadoğu'nun en saygın gazetesi Şark el-Avsat, seçim sonucunu, "Erdoğan derin yara aldı" manşetiyle ilk sayfadan okurlarına duyurdu. Riyad yönetiminin de ciddi itibar ettiği Şark el-Avsat gazetesi haberin detayında, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, İran'ın bölge ülkelerini bölme emellerine hizmet ettiğini ve Türk halkının buna karşı çıkarak 'dur' dediğini savundu.

Yine Suud'dan tüm bölgeye yayın yapan El-Arabiya kanalı, "Erdoğan'la kimse koalisyon yapmak istemiyor" haberiyle seçim sonuçlarını izleyicilerine aktardı. Birleşik Arap Emirlikleri menşeli dünyaca meşhur Skynews Arabiya kanalı da, "Türkiye Erdoğan'ı dövdü" başlığıyla haberi girdi.

Bölgenin önemli diğer bir lokomotif ülkesi olan, Arap Birliği merkezinin bulunduğu ve başkanlığını da yürüttüğü Mısır'daki basın ise seçim sonuçlarını 'Erdoğan'ın hezimeti' olarak yorumladı. Ortadoğu'nun en eski ve etkili gazeteleri arasında gösterilen El-Ahram, "Türk halkı, Sultan Erdoğan'ın defterini kapattı" başlığıyla seçim sonuçlarını duyurdu. Haberin içeriğinde ise bu sonuçla Türkiye'nin barış istediği ve başkanlık sistemi istemediği belirtildi. Yine Mısır'ın en büyük özel haber ajansı olan ONA, sonuçları, "Erdoğan hüsrana uğradı" ifadesiyle abonelerine ulaştırdı.

Masr Youm Gaztesi ise "Sultan Erdoğan bitti" haberiyle internet sitesinden okurlarına sonuçları duyurdu. HDP'nin seçimin kazananın olduğuna dikkat çeken Vatan Gazetesi de, "Erdoğan zillet yaşadı" ifadesini kullandı.

HAMAS, MURSİ VE SURİYE'NİN LANETİ, ERDOĞAN'A ULAŞTI

Lübnan Haber ajansı El-Bena, Filistin'in Gazze kenti yönetimini elinde bulunduran Hamas'ı, Mısır'da askeri müdahaleyle görevinden alınıp idam kararı verilen İhvan-ı Müslimin (Müslüman Kardeşler) yanlısı devrik lider Muhammed Mursi'yi yanlış politikalarla zor durumda bıraktığı için ve Suriye'deki IŞİD'e silah yardımı yaparak halkın ölümlerine sebep olduğu iddiasıyla, "Hamas, Mursi ve Suriye'nin laneti Erdoğan'a ulaştı" manşetini attı.

Haberde Ankara yönetiminin, diplomatik ve siyasi ilişkiler kurmak yerine 'bölgenin dehlizlerinde karanlık kişilerle ittifak kurduğunu' ve bunun neticesi olarak da Türk halkının AK Parti'yi cezalandırdığını aktardı.

Filistin'den yayın yapan Sahifetü el-Kudüs Gazetesi ise "Erdoğan hüsrana uğradı, 2002'den beri ilk yenilgisini aldı" haberiyle okurlarının karşısına çıktı. İngiltere'nin başkenti Londra'dan yayın hayatını devam ettiren El-Arabiya internet sitesi de "Erdoğan kaybetti, Türkiye umutlandı" son dakika manşetiyle seçim sonuçlarını anons etti.

ARAP BASINI, DAVUTOĞLU'NU YİNE GÖRMEDİ

Arap basınının, dün oy kullanma işlemi gerçekleştiği sırada hemen hemen tüm haberlerini "Türkiye, Erdoğan ve karşıtlarını belirleyecek" başlığıyla geçmesi dikkat çekmişti. Bu durum Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Erdoğan'ın gölgesinde kaldığı yorumlarının sıkça yapılmasına sebep olmuştu.

Seçim sonuçlarını duyuran Ortadoğu medyası Davutoğlu'nu yine es geçti. Neredeyse önemli hiçbir basın yayın organı Ahmet Davutoğlu'nun adını bile anmaması, siyasi analistlerin, 'artık bölgede bir etkisinin kalmadı' tespitini yapmasına neden oldu.

Öte yandan dün Mısırlı bürokrat Ahmet Selim, bölge ülkelerinin Türkiye aleyhine dönmesini, Ankara yönetiminin yaptığı stratejik hatalara bağlayarak, "Türkiye, Ortadoğu'da yumuşak gücünü kaybetti" şeklinde aktarmıştı.

Analistler son seçim sonuçlarını değerlendiren 'Türkiye'nin akıllı politikalar takip etmesi halinde, Arap ülkeleriyle daha güzel günler yaşayacağı' umutlarının tekrar yeşerdiği yorumlarını yapıyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner215

banner124

banner154

banner126