Belçika basını: Erdoğan dayak yedi

Türkiye’de milletvekili seçimlerinden çıkan sonuçlar Belçika basınında gündemin birinci sırasında yer aldı. Belçika basını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın bu seçimlerde "dayak yediğini" savundu.Türkiye’de dün AK Parti’nin...

Belçika basını: Erdoğan dayak yedi

Türkiye’de milletvekili seçimlerinden çıkan sonuçlar Belçika basınında gündemin birinci sırasında yer aldı. Belçika basını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın bu seçimlerde "dayak yediğini" savundu.Türkiye’de dün AK Parti’nin...

08 Haziran 2015 Pazartesi 18:32
Belçika basını: Erdoğan dayak yedi
Türkiye’de milletvekili seçimlerinden çıkan sonuçlar Belçika basınında gündemin birinci sırasında yer aldı. Belçika basını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın bu seçimlerde "dayak yediğini" savundu.

Türkiye’de dün AK Parti’nin parlamento çoğunluğunu kaybetmesiyle sonuçlanan seçim sonuçlarını Belçika gazeteleri manşetlere taşıdı. De Morgen gazetesi, bir yandan HDP'liler ve Erdoğan’ın siyah beyaz fotoğrafıyla duyurduğu haberine “Erdoğan dayak yedi” başlığını atarken, “Erdoğan’ın AK Partisi, milletvekilliği seçiminde çoğunluğu kaybetti ve Başkanlık sistemini geliştiremeyecek.” başlığını kullandı. Gazete, AK Parti’nin en büyük dayağı ‘Kürt asıllı’ HDP partisinden yediğini yazdı. Gazete, HDP Eş Başkanı Selahattin Demirtaş’ı 'karizmatik insan hakları avukatı' olarak tanımladı.

De Morgen Gazetesi, gazetenin orta sayfalarında Gezi Parkı’nda seçim sonuçlarını takip eden insanlara iki sayfalık yer ayırdı. “Biz artık koyun değiliz” başlığına yer veren gazete, Eezi protestocularıyla konuşarak onların değerlendirmelerini yazdı. Haberde Gezi Parkı’nda bulunan Arif Koçer isimli bir vatandaşa yer verildi. Koçer, Erdoğan için “bencil” ifadesini kullanılırken 2013 yılından bu yana Erdoğan’ın bencilliğinin arttığı yönündeki ifadeleri de haberde yer buldu.

Het Nieuwsblad konuyla ilgili haberinde “Türkler Erdoğan’ı frenledi” başlığını attı. Son 13 yılda ilk kez bir koalisyon kurmaları gerektiğini yazan gazete Türkolog Burak Nallı’nın sözlerine yer verdi. Haberde, Erdoğan’ın hayallerinin yıkıldığını ve koalisyonun imkânsız olacağı yorumu yapıldı. Erdoğan'ın seçim kampanyasında Amerika sistemini ve Başkanlık sistemini örnek gösterdiğini yazan gazete, “Türk halkı bu planı bozdu.” cümlesine yer verdi.

De Standaard gazetesi ise habere ikinci ve üçüncü sayfadan “Erdoğan’ın Başkanlığı suya düştü’’ başlığıyla iki tam sayfa yer verdi. Haberde AK Parti’nin yine son 13 yılda ilk defa böyle bir kayıp yaşadığını ve ilk defa gücünü paylaşması gerektiğini yazdı. Erdoğan’ın çok güçlü bir kampanya yürüttüğünü ve neticesinde anayasayı değiştirerek Başkanlık sistemi getirmek istediğini yazan gazete, cumhurbaşkanının bu şansı kaybettiğini yazdı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner215

banner124

banner154

banner126