Gürcistan basını, İpek Medya Grubu'na polis baskınını flaş haber olarak verdi

Koza-İpek Holding bünyesinde faaliyet gösteren İpek Medya Grubu'na bağlı basın kuruluşlarına polis baskını ve Bugün TV ile Kanaltürk televizyonlarının yayınlarının karartılması, Gürcistan medyasının birinci gündemi oldu. Ülkede yayın...

Gürcistan basını, İpek Medya Grubu'na polis baskınını flaş haber olarak verdi

Koza-İpek Holding bünyesinde faaliyet gösteren İpek Medya Grubu'na bağlı basın kuruluşlarına polis baskını ve Bugün TV ile Kanaltürk televizyonlarının yayınlarının karartılması, Gürcistan medyasının birinci gündemi oldu. Ülkede yayın...

29 Ekim 2015 Perşembe 13:51
Gürcistan basını, İpek Medya Grubu'na polis baskınını flaş haber olarak verdi
Koza-İpek Holding bünyesinde faaliyet gösteren İpek Medya Grubu'na bağlı basın kuruluşlarına polis baskını ve Bugün TV ile Kanaltürk televizyonlarının yayınlarının karartılması, Gürcistan medyasının birinci gündemi oldu. Ülkede yayın yapan bütün gazete ve televizyonlar olayı flaş haber olarak geçerken, baskın sırasında yaşananlar gün boyu an be an ekranlara yansıdı.

Ülkenin resmi devlet televizyonu TV1 haberi ‘’İstanbul’da yayın yapan iki televizyon hükümetin saldırısına maruz kaldı’’ şeklinde duyurdu. Televizyon haberinde polisin müdahalesi ile ilgili görüntülere yer verirken, Bugün Televizyonu Genel Yayın Yönetmeni Tarık Toros’un konuya ilişkin açıklamalarını da Gürcüceye çevirilerek yayınladı.

Ülkede ulusal düzeyde yayın yapan İMEDİ televizyonu ise haberi, "Türk hükümeti seçimlere 4 gün kala, medya kuruluşlarına baskın yaptı. Polis, televizyon çalışanlarına ve destekleyen halka biber gazı ile müdahale etti ’’ şeklinde verdi. Haberin detayında hükümetin özgür medyayı susturma adına her türlü yolu denediği ve son çare olarak da söz konusu televizyonlara el koyma ve baskın düzenlemeyi seçtiği belirtildi. Haberde ayrıca polis baskınından önce televizyonların bağlı bulunduğu holdingin maliye müfettişleri tarafından denetlendiği ve hukuka aykırı hiçbir bulguya rastlanılmadığı da vurgulandı.

Gürcistan’ın en çok izlenen kanallarından biri olan RUSTAVİ 2’de Bugün TV ve Kanaltürk televizyonlarına yapılan baskını, seçimlerden hemen önce gerçekleştirildiğine dikkat çekerek, olayı medyayı susturma adına siyasi müdahale olarak değerlendirdi. Kanal haberin detayında hükümetin müdahale ettiği televizyon ve gazetelerin Fethullah Gülen’i desteklediği ve muhalif yayın yaptığı gerekçesiyle kapatıldığını izleyicilerine duyurdu.

Günlük yayın yapan Rezonans Gazetesi de İpek Koza Holding2e yapılan polis baskını ile medya organlarına el koyulmasını okurlarına birinci sayfadan duyurdu. İnternet üzerinden yayın yapan haber portaları da olayı manşetlerine taşırlarken, okurların yorumları dikkat çekti.

"BU VAHŞİ TÜRKLER Mİ AVRUPA BİRLİĞİ'NE GİRMEK İSTİYOR"

Ambebi.ge sitesinde yer alan " Türkiye’de polis, iki muhalif gazete ve televizyonun ofislerini bastı" başlığıyla yayınlanan habere yorum yapan bir okur "Bu vahşi Türkler mi Avrupa Birliği'ne girmek istiyor" ifadesini kullandı. Aynı haberi yorumlayan bir başka okur ise ‘’Anlamadığım şu; Türkiye Rusya’dan daha demokratik bir ülke olarak nasıl kabul edilebiliyor? Uygar dünya neden gereken önlemi almıyor?’’ yorumunda bulundu. Bir başka okur da "Avrupa şoktadır herhalde" şeklinde yorum yaptı. "Türkiye bu demokrasiyle NATO’da ise biz neden yokuz" şeklinde yorum yazan bir kişi, yapılanları antidemokratik olarak değerlendirdi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner215

banner124

banner40

banner126