Koza İpek Holding’e düzenlenen polis baskını İngiliz basınında

İngiliz basını, Koza İpek Medya Grubu’na ilişkin verilen kayyum kararı ve sabahın erken saatlerinde polisin şiddet kullanarak Kanaltürk ve Bugün TV’ye girme girişimini manşetlerine taşıdı. BBC: SEÇİM ÖNCESİ POLİS BASKINI BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNE...

Koza İpek Holding’e düzenlenen polis baskını İngiliz basınında

İngiliz basını, Koza İpek Medya Grubu’na ilişkin verilen kayyum kararı ve sabahın erken saatlerinde polisin şiddet kullanarak Kanaltürk ve Bugün TV’ye girme girişimini manşetlerine taşıdı. BBC: SEÇİM ÖNCESİ POLİS BASKINI BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNE...

28 Ekim 2015 Çarşamba 18:38
Koza İpek Holding’e düzenlenen polis baskını İngiliz basınında
banner203
İngiliz basını, Koza İpek Medya Grubu’na ilişkin verilen kayyum kararı ve sabahın erken saatlerinde polisin şiddet kullanarak Kanaltürk ve Bugün TV’ye girme girişimini manşetlerine taşıdı.

BBC: SEÇİM ÖNCESİ POLİS BASKINI BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNE YÖNELİK ENDİŞELERİ ARTTIRIYOR

İngiliz yayın kuruluşu BBC, ‘Koza İpek Medya Grubu’na polis baskını’ başlığıyla, Koza İpek’e verilen kayyum kararı ve bu sabah erken saatlerde polisin şiddet kullanarak kanallara girişini yazdı. Haberde, “Pazar günü yapılacak seçim öncesi düzenlenen baskınlar, medya özgürlüğü hakkındaki endişeleri arttırıyor.” denildi. Kanallara baskın yapıldığı sırada bina dışında polisin medya grubunu desteklemeye gelenlere biber gazı ve tazyikli su ile karşılık verdiğine dikkat çekildi. Ayrıca, haberde verilen kayyum kararına ilişkin Avrupa Parlamentosu Başkanı Martin Schulz ve ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü John Kirby’nin tepkilerine yer verildi.

BBC, muhalif medyaya yönelik düzenlenen operasyonların, 2013 Aralık’ta ortaya çıkan yolsuzluk iddialarının ardından Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, Fethullah Gülen ve Hizmet Hareketi’ni çökertmeyi amaçladığını belirtti.

GUARDIAN: TÜRK POLİSİNİN SEÇİM ÖNCESİ MUHALİF MEDYAYI KARARTMA FIRTINASI

İngiltere’nin saygın gazeteleri arasında bulunan Guardian, ‘Türk polisinin seçim öncesi muhalif medyayı karartma fırtınası’ başlığıyla aktardığı haberde, Erdoğan’a eleştirel yaklaşan 22 şirketin hükümet tarafından alıkonulduğu ifade edildi. Haberde ayrıca, sabah saatlerinde polis ile hükümetin kararını protesto etmek amacıyla Bugün TV ve Kanaltürk binası önüne gelen vatandaşlar arasında yaşanan arbede videosuna da yer verildi.

Öte yandan, gazetede insan haklarıyla ilgilenen birçok sivil toplum kuruluşunun Koza İpek Medya Grubu’na düzenlenen baskınlara yönelik tepki gösterdiğine dikkat çekildi. Haberde ABD merkezli sivil toplum kuruluşu Freedom House’un Direktör Yardımcısı Robert Herman’ın “Hükümetin Koza İpek’e yönelik ele geçirme girişimleri, parlamento seçimlerinin şeffaflığını baltalıyor.” ifadeleri aktarıldı.

FT: TÜRKİYE MEDYAYA YÖNELİK KISITLAMALAR DEVAM EDİYOR

Financial Times ise Koza İpek’e düzenlenen baskınlarla, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kendisini eleştiren muhalif medyaya darbe planını genişlettiğini yazdı. Gazete, Koza İpek’in Ankara’daki binasının önünde toplanan kalabalığa, polisin biber gazı ve tazyikli suyla karşılık verdiği belirtilerek, AK Parti’nin çoğunluğu kazanmayı hedeflediği 1 Kasım genel seçiminden 5 gün önce baskınların düzenlendiğine dikkat çekti.

Haberde baskınların medyayı susturmak amacıyla düzenlendiğine, ulaşılan bir bilirkişi raporuna göre ise de “Koza İpek Holding’de kayıtların mükemmel olmasının şüpheli bulunduğuna" dair ifadeler aktarıldı.

DAILY MAIL: ERDOĞAN’IN DÜŞMANI SAYILAN MEDYA GRUBUNA POLİS BASKINI

Daily Mail gazetesi de Koza İpek Medya Grubu’na düzenlenen polis baskınını, “Türk polisi, Erdoğan’ın düşman olarak gördüğü muhalif medya grubuna seçime çok az bir zaman kala baskın düzenledi.” diye yazdı. Haberde, 7 Haziran milletvekilliği seçiminde, Erdoğan’ın kendi kurduğu AK Parti’yi iktidar partisi yapma hedefinin başarısızlıkla sonuçlandığı ancak 1 Kasım’da tekrarlanacak genel seçimlere ilişkin yapılan kamuoyu çalışmalarına göre de sonucun çok farklı olmadığı vurgulandı.

ITV NEWS: TÜRK POLİSİ KOZA İPEK’E GÖZ YAŞARTICI GAZLA MÜDAHALE ETTİ, YAYINLARI KARARTTI

İngiltere'nin ulusal yayın kuruluşları arasında bulunan ITV televizyonu da Türkiye'de polisin seçim öncesi muhalif medya grubuna baskın düzenlediğini, Kanaltürk ve Bugün TV binasının önünde kanalları destekleyen kalabalığa, polisin tazyikli su sıktığı görüntüleri yayınladı.

ITV, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın daha önce müttefiki olarak gördüğü Hizmet Hareketi mensuplarına yönelik kısıtlamaya önderlik ettiğini ve yetkililerin Koza İpek Grubu'na ait 22 şirkete el koyduğunu belirtti.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner215

banner124

banner40

banner126